Ben jij zo’n betrokken Heemskerker en wil je ook een paar uur per week/maand met ons meedoen?

Wij zijn een groep betrokken, enthousiaste inwoners en zijn sinds 2018 actief in de Participatieraad van Heemskerk. Wij zijn geen politieke partij maar inwoners die samen met welzijnsorganisaties en de gemeente het wonen en leven in Heemskerk voor ons allemaal beter willen maken.

De Participatieraad geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de gemeente over de meest uiteenlopende zaken binnen het Sociaal Domein. Zo gaat het daarbij bijvoorbeeld over toegankelijkheid van gebouwen voor mensen met een handicap of duidelijke informatie over regelingen zoals over armoederegelingen, mantelzorg bijvoorbeeld over de zorg voor je naasten maar ook over jongeren die 18 jaar worden.

Die kennis hebben we natuurlijk niet allemaal zelf. Daarom proberen we steeds mensen en organisaties met kennis over een bijzonder onderwerp erbij te betrekken.

Wij zouden het fijn vinden als je ons team wil komen versterken.

Natuurlijk zijn er wel een paar voorwaarden. Je bent:

• Ouder dan 15 jaar
  • Geen lid van de gemeenteraad
  • Werkt niet bij de gemeente of door de gemeente gecontracteerde instelling
  • Woont in Heemskerk

Interesse of meer informatie? Stuur een mailtje naar: info@participatieraadheemskerk.nl